E-handelsvilkår hos GEjSER
Nedenstående e-handelsvilkår er opdelt i 3 dele:
- Generel information om GEjSER og køb af varer i webshoppen.
- Betingelser vedrørende købsaftalen.
- Databehandling og generelle forbehold.
Når du handler på www.gejser-ecigaret.dk, skal du være bekendt med vores vilkår, som du kan læse nedenfor. Har du spørgsmål vedrørende vores vilkår, varer eller andet, er du altid velkommen til at kontakte os.
GEjSER ApS
Erhvervsparken Klank 3
8464 Galten
CVR: 32 33 72 60
Tlf.: (+45) 26 22 07 07
E-mail: [email protected]
Når der i vilkårene står GEjSER refererer det til webshoppen på web-adressen www.gejser-ecigaret.dk.
1. Generel information om GEjSER og køb af varer i webshoppen
1.1 Generelle oplysninger om GEjSER
Virksomhedens juridiske navn: GEjSER ApS
Selskabsform: Anpartsselskab
CVR-nummer: 32337260
Etableringsår: 2013
Adresse:
GEjSER ApS
Erhvervsparken Klank 3
8464 Galten
Tlf.: (+45) 26 22 07 07
E-mail: [email protected]
1.2 - Kunder hos GEjSER
Alle er velkomne til at handle hos GEjSER – dog skal du være minimum 18 år. For at sikre, at du opfylder alderskravet, kræves det, at du gennemfører aldersverifikation med MitID. Dette er nødvendigt for at overholde lovgivningen om salg af produkter, der indeholder nikotin.
Du har mulighed for at oprette en brugerprofil hos GEjSER ved hjælp af MitID. Når du opretter en profil, bliver din alder verificeret én gang, og du vil ikke skulle godkende hver enkelt handel med MitID efterfølgende. Hvis du vælger at handle uden en oprettet brugerprofil, vil du dog blive bedt om at gennemføre aldersverifikation med MitID ved hvert køb.
For at kunne handle hos GEjSER er det en forudsætning, at du i forbindelse med et køb accepterer disse vilkår. Når du markerer, at du accepterer vores betingelser og enten opretter en brugerprofil eller gennemfører en individuel verifikation med MitID, anses dette for at udgøre en aftale mellem dig og GEjSER, hvorefter begge parter er bundet af vilkårene.
1.3 - Bestilling og bekræftelse af varer hos GEjSER
- Hos GEjSER finder du vores varer i de forskellige varemenuer.
- Du vil normalt kunne finde yderligere information om hver enkelt vare.
- For alle varer gælder det, at priserne er inkl. moms.
- Priserne er gældende inden for Danmarks grænser.
På www.gejser-ecigaret.dk kan aftaler kun indgås på sproget dansk. Har du spørgsmål eller lignende vedrørende varer eller bestillinger, kan du få yderligere information og svar fra os via e-mail eller telefon.
Bestilling af varer hos GEjSER foregår på følgende måde:
De varer du vil bestille, skal du lægge i "Indkøbskurv" ved at klikke på knappen med teksten "TILFØJ TIL KURV". Du kan derefter finde varerne ved at klikke på "indkøbskurven" oppe i højre hjørne af hjemmesiden, klik herefter på "VIS KURV".
I indkøbskurven har du for hver enkelt vare mulighed for at ændre antallet af varer, eller helt slette varen fra kurven. Selve bestillingen af varer sker ved at klikke på knappen "FORTSÆT TIL BETALING", hvorefter du kommer til en side, hvor du skal indtaste oplysninger om dig som kunde.
Når du første gang handler hos gejser-ecigaret.dk, vil dine oplysninger blive gemt i vores database, hvilket er påkrævet for, at vi kan behandle din bestilling. På denne side kan du altid redigere dine kunde oplysninger og leveringsadresse. Det er også på denne side, at du:
- Kan se vores betalingsmetoder
- Kan se din tidligere ordre
- Skal godkende vores e-handelsbetingelser.
Alle vores handelsbetingelser lever op til de gældende juridiske e-handelslovgivninger, og skal godkendes ved hvert enkelt køb.
På næste side skal du indtaste dine kreditkort oplysninger eller bruge mobilepay for at betale for varen. Bemærk, at når du klikker på knappen "BESTIL OG BETAL NU" på dette trin i bestillingen, bliver din bestilling gennemført. Du kommer derefter til en side, som er en bekræftelse på din bestilling.
Vi anbefaler at udskrive bestillingen, så du har et skriftligt bevis på den. Du vil dog også få tilsendt en bekræftelse pr. e-mail. På siden, hvor du godkender ordren og vores handelsvilkår, vil du kunne se en udspecificeret regning indeholdende alle priser og eventuelle gebyrer.
Hvis du vil foretage ændringer og rettelser i din bestilling, inden du godkender ordren og gennemfører betalingen, skal du klikke på "Se indkøbskurven” til højre i toppen af hjemmesiden.
Når du har godkendt ordren, vil du efterfølgende modtage en ordrebekræftelse på e-mail. Denne e-mail tjener tillige som kvittering på din bestilling. Ordrebekræftelsen indeholder som hovedregel følgende:
- Vores navn og adresse
- Ordrenummer, ordredato og betalingsmetode
- Dine kundedata
- En kort beskrivelse af varen
- Prisen for varen inkl. moms samt andre afgifter, herunder leveringsomkostninger.
2. Betingelser vedrørende købsaftalen
2.1 - Betaling af varer hos GEjSER
Hos GEjSER har du følgende betalingsmuligheder: Onlinebetaling med Dankort, Visa Electron, MasterCard, VISA og mobilepay.
Først når vi har afsendt varerne, trækker vi beløbet på din konto.
2.2 - Levering hvor, hvordan og hvornår
Som transportform benytter vi DAO eller GLS. Vores leveringstid er normalt 1-3 dage. Der kan ved særlige ordrer forekomme afvigelser i forhold til vores normale leveringstid. Det kan være tilfældet, hvis en bestilling eksempelvis omfatter mange enheder og/eller visse varer ikke er på lager.
Bemærk, at hvis din ordre indeholder en vare i restordre, kan du altid afbestille ordren.
2.3 - Leveringsomkostninger for dig som kunde
Ved GEjSER har du mulighed for at vælge levering både til pakkeshop og hjem til dig selv. Du har mulighed for at vælge enten GLS eller DAO. Priserne varierer fra 4,-kr. til 35,-kr. afhængigt af købsbeløb, samt leveringsmetode.
2.4 - Fortrydelse
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved at ringe til vores kundeservice på 26 22 07 07 eller ved at skrive til vores kundeservice på [email protected]
Telefon til kundeservice er åben mellem 09:00 - 16:00
Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen nederst i dette dokument. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan frit returnere varer der er købt hos os, ved brug af vores retursystem "Nem Retur". Du skal selv betale for at pakken returneres hvis ikke du ønsker at bruge "Nem retur", og det er i så fald dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
- Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen
- Levering af varer, hvorpå den lovpligtige banderole er brudt, og produktet dermed ikke længere er salgsbart
- Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
2.5 - Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. På alle varer, som du køber hos GEjSER, har du 2 års reklamationsret. Såfremt en producent yder en længere frist for reklamationsret, er du naturligvis omfattet af denne frist. Alle varer, der indenfor reklamationsrettens frist går i stykker eller ophører med at virke efter hensigten, vil blive repareret uden omkostninger for dig, medmindre varens defekt skyldes, at du har betjent varen åbenlyst fejlagtigt, at du har forsøgt at modificere eller ændre varen, eller at du har misbrugt varen.
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget fejlen. Reklamerer du inden 2 måneder vil din reklamation altid være rettidig.
GEjSER tilbyder, at du i stedet for reparation af den defekte vare kan vælge at modtage en tilsvarende vare. Du skal vedlægge en fyldig fejlbeskrivelse af varens defekt og en kopi af købsfakturaen. Varen vil som hovedregel blive repareret eller ombyttet til en tilsvarende indenfor ca. en uge.
Såfremt der forekommer specielle forhold, som gør det umuligt, at klare reparationen eller ombytningen indenfor en uge, kan det dog trække længere ud. Varen vil efter udbedring af defekten blive sendt til dig uden yderligere omkostninger for dig.
3. Databehandling og generelle forbehold
3.1 - Persondata – registrering og behandling
Når du indtaster dine data, og GEjSER dermed registrerer dem, skal du informeres om følgende:
3.1.1 - Hvilke kundedata
Dine data som kunde kan være dels obligatoriske, dels valgfri.
Obligatoriske data er: Navn, adresse, postnummer, telefonnummer og e-mail.
3.1.2 - Formål med dine kundedata
Du skal indtaste dine kundedata, således at vi har mulighed for dels at ekspedere ordrer til dig, dels at kunne komme i kontakt med dig, hvis der skulle mangle informationer til leveringen af de bestilte varer.
Dine kundedata bliver behandlet fortroligt, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos GEjSER.
Vi gemmer dine kundedata så længe, at vi overholder de forpligtelser, som vi er underlagt i henhold til årsregnskabs- og bogføringsloven. Her er typisk tale om 5 år beregnet fra tidspunktet, hvor et køb foretaget af dig. Data vil i den forbindelse være faktura og betalingstransaktion, således at disse er beskyttet mod ødelæggelse eller misbrug.
GEjSER sælger ikke dine oplysninger til tredjemand, men oplysningerne kan videregives til samarbejdspartnere, der assisterer med vores forretningsaktiviteter. Enhver undtagelse herfra kan og vil kun ske med din personlige accept. Det er dit ansvar, at dine personlige data til enhver tid er korrekte.
3.1.3 - Den dataansvarlige
Alle shopservere, som benyttes til lagring af dine kundedata er placeret hos et internationalt hostingcenter, der er en anerkendt udbyder af shop- og hostingløsninger på Internet. Den løsning, som vi benytter os af, omfatter et sikkerhedsniveau på allerhøjeste niveau.
Betalingssystem: Betalingssystemet er godkendt, og servere hvorpå løsningen og betalingssystem foregår, står placeret i sikrede serverrum med tyverialarm, nødstrømsanlæg, aircondition og overvågning.
Den dataansvarlige på gejser-ecigaret.dk er Gejser ApS
3.1.4 - Indsigt og indsigelse
Du har ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger GEjSER har registreret om dig. Du har desuden ret til at få foretaget ændringer i oplysningerne. I så fald kan du rette henvendelse til os via mail eller per telefon.
GEjSER er naturligvis også behjælpelig med at besvare spørgsmål om beskyttelse af personoplysninger.
3.1.5 - Automatisk indsamling af oplysninger, der ikke er personhenførbare
Når du besøger www.gejser-ecigaret.dk – og enhver anden hjemmeside – efterlader du nogle elektroniske spor, som beskrives nedenfor. Det er ud fra disse oplysninger IKKE muligt at genkende enkelte personer og dermed heller ikke dig.
www.gejser-ecigaret.dk gør brug af cookies, som identificerer din computer overfor vores websted. Cookies benyttes som regel til at sende brugere en personligt tilpasset webside, og de bruges også for at danne eksempelvis en "indkøbskurv", når du bestiller varer. Cookies kan altid fjernes fra din browser, og du vil i de fleste browsere kunne finde vejledning til dette under hjælp.
Din browser videresender standardmæssigt oplysninger til de internetsider, som den besøger. Det er først og fremmest visse oplysninger om din pc. Der er som hovedregel tale om din ip-adresse (din adresse på Internet) samt browserfabrikat og versionsnummer.
De oplysninger, som vi får på denne måde, og som ikke er personhenførbare, bruger vi udelukkende i forbindelse med driften af hjemmesiden og til at forbedre vores hjemmeside.
3.1.6 - Deling af data.
Der kan videregives persondata til ”samarbejdspartnere, der assisterer med vores forretningsaktiviteter” eller ”långivere”. Data kan bruges til efterforskning af it-kriminalitet.
3.2 - Betaling over Internet
Når du ved køb på www.gejser-ecigaret.dk betaler med betalingskort, bliver data krypteret under transmissionen på internet. Det betyder, at der bliver oprettet en krypteret forbindelse mellem dig og www.gejser-ecigaret.dk, så eksempelvis kreditkortoplysninger ikke kan læses eller opfanges af andre.
En sådan forbindelse (SSL-forbindelse) kan genkendes på, at der i din browsers statuslinje er et låseikon, hvor låsen er lukket. Typisk vil der også fremkomme en dialogboks, som gør dig opmærksom på, at du er på vej over på en sikker side.
www.gejser-ecigaret.dk har en indløsningsaftale med Nets, hvilket indebærer, at vi opfylder meget høje krav til sikkerheden på vores hjemmeside, og for at tilvejebringe en maksimal sikkerhed af dine betalingskortoplysninger, gemmer vi ikke disse oplysninger.
Vi beholder udelukkende en kvittering fra Nets, som gør, at vi kan trække det beløb, som du har accepteret. I den forbindelse gør vi opmærksom på, at betalingstransaktionen ikke gennemføres endeligt, førend den købte vare er afsendt fra vores lager.
3.3 - Reservation af beløb
Ved handel med internationale kort (f.eks. Visa, masterkort eller mobilpay) vil der bliver foretaget en reservation af betalingen på kortet. Det reserverede beløb vil først blive trukket fra kortet når varen/-e bliver afsendt fra vores lager.
Det reserverede beløb ville blive frigivet hvis ordren annulleres - beløbet vil være tilgængelig for kunden igen efter 1-14 dage, alt efter kundens eget pengeinstituts regler og vilkår for det enkelte kort.
3.3.1 - Ansvarsbegrænsning
Fremsættes et erstatningskrav overfor GEjSER, vil dette blive opgjort i henhold til dansk rets almindelige erstatningsregler.
Mangelsansvar: Gejser er kun ansvarlig for mangler i det omfang det følger af købelovens gældende, ufravigelige regler. Gejser er dog aldrig ansvarlig for driftstab, tidstab, avancetab eller andre lignende tab.
Produktansvar: Gejser påtager sig kun produktansvar, i det omgang det følger af gældende, ufravigelige regler. Gejser er aldrig ansvarlig for driftstab, tidstab, avancetab eller andre lignende tab.
3.3.2 - Force Majeure
Skulle levering være forhindret på grund af force majeure, fritager det GEjSER for ethvert ansvar, og GEjSER forbeholder sig ret til helt eller delvist at annullere aftalen, eller udskyde leveringen med den af forhindringen forårsagede forsinkelse ud over den i aftalen fastsatte leveringsfrist.
Under force majeure henhører blandt andet arbejdskonflikter, krig eller militærindkaldelse, blokade, afspærringer, politiske uroligheder, pandemi, statsindgriben af en hvilken som helst art, og mangel på drivkraftmidler.
3.4 – Andet
Klageadgang: Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via [email protected] eller på telefon 26220707.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal.
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
GEjSER ApS
Erhvervsparken Klank 3
8464 Galten
E-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02-10-2024